Bankier veilig met uw e-ID

Download & installeer de nieuwe software

Vanaf 26 maart 2017 kunt u niet meer inloggen met uw e-ID in Record@Home als u onze nieuwe software niet geïnstalleerd hebt. Inloggen met uw bankkaart en kaartlezer blijft uiteraard wel mogelijk.

Graag voorbereid? U hebt nu al de kans om die software te downloaden en te installeren.

Waarom vraagt Record Bank u om die software te downloaden en te installeren?

Momenteel kunt u met uw e-ID inloggen dankzij een Java-applet van de Belgische overheid. Zo verloopt de inlogprocedure automatisch via uw browser. Maar de nieuwere versies van sommige internetbrowsers zullen om veiligheidsredenen geen Java-applets meer ondersteunen.

Om u toch de kans te bieden met uw e-ID te blijven inloggen, heeft Record Bank zelf software laten ontwikkelen. Die software is geen browserapplet meer en moet dus op uw computer geïnstalleerd worden.

Maakt uw computer deel uit van een netwerk?

Als u zelf geen admin-rechten op uw computer hebt, vraag dan aan uw netwerkbeheerder om de installatie van de software in orde te brengen. Mocht dat om technische redenen niet lukken, kan uw netwerkbeheerder contact opnemen met de Infodesk.

Wat gebeurt er als u de software niet installeert?

Vanaf 26 maart kunt u niet meer inloggen met uw e-ID zonder de software. Inloggen met uw bankkaart en kaartlezer blijft uiteraard wel mogelijk. Probeert u dan toch nog op de huidige manier met uw e-ID in te loggen, wordt u automatisch doorverwezen naar de installatiewizard. Aan u uiteraard de keuze of u de software wilt installeren.

Hartelijk dank voor uw begrip.

Wat wilt u doen?
 

Hebt u de software al geïnstalleerd?