HomeOver Record BankPersBedrijfsinformatie

Voornemen tot integratie Record Bank in ING

Op maandag 3 oktober heeft ING België het voornemen aangekondigd om de bankactiviteiten van Record Bank in ING België te integreren. 1, 2

Die aankondiging roept bij u als Record Bank-klant heel wat vragen op. U ontvangt daarom binnenkort een mail of brief om meer toelichting te geven.

Hieronder trachten we alvast enkele vragen te beantwoorden.

Vanwaar dit voornemen?

In een wereld die sterk verandert, evolueren ook de verwachtingen van onze klanten. Via de integratie van beide banken denken we dat we beter op die behoeften zullen kunnen inspelen. Bovendien komt er een nog sterkere bank tot stand, die ook in de toekomst aan de meest strikte normen zal voldoen.

Welk voordeel heb ik hierbij?

Als klant van Record Bank koos u voor een veilige bank die u eenvoudige producten aanbiedt via een netwerk van zelfstandige agenten, dicht bij u in de buurt. In het geval van een integratie met ING België behoudt u die voordelen en krijgt u er nieuwe bij.

Dankzij een toekomstig ruim netwerk van ongeveer 650 kantoren – waarin zelfstandige agenten een belangrijke plaats zullen innemen – kunt u blijven rekenen op de aanwezigheid van een bankkantoor in de buurt. Naast persoonlijke adviesverlening zal de bank ook blijven investeren in online en mobiel bankieren. Tot slot krijgt u toegang tot het meest uitgebreide gamma van producten en diensten.

Wat verandert er vandaag voor mij?

Voorlopig verandert er voor u niets. U kunt ook morgen nog steeds terecht bij uw Record-bankier. Ook Record@Home en Record Bank Mobile blijven beschikbaar voor uw online verrichtingen.

Wanneer komt er meer duidelijkheid?

Waar kan ik terecht voor meer vragen?

In de eerste plaats bij uw Record-bankier die uw vertrouwde contactpersoon blijft.

Wat gebeurt er met mijn Record Bank-kantoor? Blijft er een kantoor bij mij in de buurt?

Voorlopig gaat het alleen om een intentie en verandert er niets. U kunt ook morgen nog steeds terecht bij uw Record-bankier voor diensten en advies en voor de u vertrouwde producten van Record Bank. En in Record@Home en Record Bank Mobile voor uw online verrichtingen.

De intentie voorziet dat er ongeveer 650 ING-kantoren behouden blijven in België. De bedoeling is immers dat er altijd een kantoor dicht bij onze klanten is.

Zal ik – in het geval de integratie wordt uitgevoerd – mijn producten behouden? Tegen welke voorwaarden?

Als een definitieve beslissing wordt genomen over de integratie, zal die eerst grondig worden voorbereid. We zullen u uiteraard meteen informeren zodra er hierover meer duidelijkheid is. Op dat moment zullen ook al deze vragen zeer duidelijk beantwoord worden.

Ik heb spaartegoeden bij Record Bank en bij ING. Zijn die nog afzonderlijk beschermd door het depositogarantiestelsel?

Absoluut. Record Bank en ING België zijn vandaag twee verschillende banken, de deposito's worden dus niet samengevoegd in het kader van het depositogarantiestelsel. Pas op het moment dat de bankactiviteiten van Record Bank zouden worden geïntegreerd (en er in dat geval dus nog maar één bank zou zijn), zal dit veranderen. U wordt hier echter tijdig en duidelijk over geïnformeerd!