HomeOver Record BankPersPersberichten Record Bank verwelkomt Piet Van Petegem als nieuwe COO

Record Bank verwelkomt Piet Van Petegem als nieuwe COO

26/10/2015 - De Raad van Bestuur van Record Bank heeft Piet Van Petegem voorgedragen als Bestuurder en Chief Operating Officer. Piet Van Petegem zal Dominik Geeraerts opvolgen, die op 1 mei 2015 Record Bank heeft verlaten. De benoeming zal in voege treden na de goedkeuring door de Europese Centrale Bank.

Piet Van Petegem neemt bij Record Bank de verantwoordelijkheid op over de departementen IT, Operations en Reengineering & Organisation.

Hij startte zijn loopbaan bij Barco om vervolgens diverse IT-functies op te nemen bij verschillende bedrijven. In 2008 stapte hij over naar bpost bank, waar hij een strategisch business-IT transformatieprogramma leidde. In 2010 werd hij er Directeur IT, met eveneens de verantwoordelijkheid over de Payment Services en de verschillende back-offices die bpost bank uitbesteedt. In 2013 werd hij Lid van het Directiecomité en combineerde dit in 2015 met de functie van CEO van Krefima.

Piet Van Petegem (1965) studeerde in 1987 af als industrieel ingenieur. Hij behaalde eveneens een postgraduaat in de bedrijfskunde aan KU Leuven. Hij is gehuwd en vader van 2 zonen.

Piet Van Petegem: “Het is voor mij een eer om Record Bank te vervoegen. Dankzij het uitgebreide netwerk van lokale zelfstandige agenten en makelaars kan Record Bank haar 800.000 klanten centraal plaatsen. Bovendien is Record Bank een gezonde en solide bank, die sinds haar oprichting elk jaar groeit. Ik kijk er dan ook naar uit om deel uit te maken van het Record Bank team en mee te kunnen bouwen aan het verdere succes van de bank.”

Jean-Pierre Verbeken, CEO van Record Bank: “We zijn heel verheugd over de komst van Piet Van Petegem. Als COO en lid van het Directiecomité van Record Bank zal hij een belangrijke bijdrage leveren aan de uitwerking van onze bedrijfsstrategie. We willen namelijk de hoofdbank zijn van particulieren en lokale ondernemers die veilige, eenvoudige en transparante bankproducten wensen. En daarin spelen een stabiele IT-infrastructuur en een efficiënte operationele opvolging van onze bankactiviteiten een belangrijke rol.”